čteníPondělí 18.12.

pondělí jsme vyráběli 3D ozdoby z papíru a děti si hrály s novými hračkami, a po svačině jsme si šli užít tu trochu sněhu, co přes víkend napadla. Postavili jsme několik maličkých sněhuláků a na bobech, lopatách a v papírových krabicích jsme sjeli každý kopeček na zahradě i v přilehlém parku. Po obědě jsme nahoře na patře četli Medvídka Pú a vánoční příběhy o Matýskovi a Magdalénce. Děti pak s Pavlou zdobily dřevěné stromečky ubrouskovou technikou. Zbytek odpoledne jsme byli venku, v rámci povídání o kometách jsme dělali malé ledové koule a hráli několik pohybových her.

Úterý 19.12.

Dnešní ráno si děti hrály s mozaikovou stavebnicí, prohlížely si knížky a nebo si zdobily papírový vánoční stromeček dle svých představ knoflíky nebo barevnými kamínky. Protože venku bylo ještě trochu sněhu a Kryštof se Zuzankou měli ve školce boby, šli jsme do lesoparku, kde se na bobech všichni vystřídali a dostatečně si je užili. Když holčičky zrovna nejezdily na bobech, hrály spolu hru „běháme nahoru a dolů“ – z kopečka a do kopečka, pořád dokola :). Dětem je snad nejlíp v jejich oblíbeném domečku v keřích, kde si můžou lézt po větvích a tak si tam i dnes nadšeně hrály. Po obědě následovalo čtení s Martinou, která četla pohádky na přání dětí. Potom Martina děti „pozvala“ do vánoční školičky. Děti dostaly obrázek s vánočním stromkem, na které byly geometrické ozdobičky, které děti měly dle zadání vybarvit určitou barvou a pak ozdobičky stejného druhu spočítat a nakonec stromeček vybarvit. Děti zvládaly základní geometrické tvary, barvy i počítání :). Poté se děti vrátily k volným hrám. Někdo si stavěl vláčkodráhu, někdo opět zdobil stromeček knoflíky a kamínky a při tom jsme si zpívali vánoční písničky. Venku na zahradě jsme hráli hru Na hlídače a vrabce, nosili dříví ke kůlně, a štípali třísky na zátop.

Středa 20.12.

Vánoční kapři. Tak by se dal nazvat tento den ve školce. Po ranní svačině si děti na zahradě nejdříve užili bobů na novém sněhu a pak jsme se vydali ke kádím plných vánočních kapříků. Cestou jsme se zastavili v zahradě kolem bytovek, kde byla skvělá příležitost udělat andílka ve sněhu, nebo válet sudy  a taky si užít koulovačku. A pak už jsem zastavili až u rybníka Fabrák, kde jsme „pozdravili“ divoké kačeny a pak jsme poznávali jejich stopy ve sněhu. Část rybníku byla trochu zamrzlá, a tak jsme házením kamínků a klacíků zkoušeli, jaká je síla ledu. Na ledu bylo i částečně nasněženo a děti probouzely najednou svoji představivost při obrazcích, které se na ledu se sněhem vytvořily. Potom jsme pokračovali k Penny marketu, u kterého se prodávali vánoční kapři. Ještě než jsme došli ke kádím, řekli jsme si o vánoční tradici kaprů při štědrovečerní večeři. U kádí byl ochotný pan prodavač – rybář, který dětem nabíral ryby do sítě, aby si je mohli zblízka prohlédnout a pohladit. Pak jsme si popřáli hezké vánoční svátky a šli jsme parkovištěm zpět kolem prodeje vánočních stromků, kde jsme dětem vysvětlily, jakou cestou se dostanou do prodeje. A pak už jsme se vydali městem zpátky do školky. Cesta to byla dlouhá, ale všichni jsme jí zvládli :). Po obědě si děti prohlížely knížky nebo kreslily a poslouchaly při tom pohádky od Klárky. Pak si děti ještě ty vánoční kapříky z papíru vyrobily. Připomněli jsme si také pohádku o Zlaté rybce, a děti jmenovaly co by si přály, kdyby zlatou rybku vylovily :). S Klárkou jsme jim pak připravily pruty a už se na „háček“ (magnet) chytali první kapři. Děti rybařily pak i na zahradě. Na samý závěr dne jsme si ještě zahráli hru Rybičky, rybáři jedou.

Čtvrtek 21.12.

Čtvrteční ráno si téměř všechny děti kreslily a vykreslovaly omalovánky s vánoční tematikou. Po svačině jsme šli na zahradu, kde si děti pod střechou klubovny vyzkoušely zatlouct hřebík do dřevěného koláče a potom si vybíraly barvu svíčky pro budoucí svícen, který jsme připravovaly se Zuzkou.  Děti tato činnost nejen bavila, ale i jí samozřejmě zvládaly :). Pak děti měly na zahradě volnou hru, a protože dnešní počasí bylo opravdu nevlídné, vrátily jsme se do školky. Po obědě Zuzka dětem četla další příběhy z knížky Tři malé pirátky a pak už jsme se pustili do tvoření vánočních svícnů. Děti měly k dispozici různé přírodniny, kterými svícen velice zdařile nazdobily. Dnes jsme po odpolední svačině zůstaly ve školce, kde jsme hráli hru Na sochy a tvořili jsme si s modelínou. Při odchodu ze školky jsme si popřáli krásné vánoční svátky a hodně dárečků pod stromečkem :-).

Pátek 22.12.

V pátek jsme začali den vyráběním voňavých skořicových vánočních ozdob. Také jsme dolepili poslední ozdoby na náš adventní strom. Během dopoledne jsme četli příběhy z oblíbených knih dětí a hráli společně na obchod, vzhledem ke všudypřítomným Vánocům se tato tematika promítla i do nabízeného zboží. Po obědě četla Zuzka dětem z knihy Tři malé pirátky a pak už jsme se vydali ven, kde jsme zpívali u dřevěné zvonkohry koledy a hráli si na kapry, kteří hledají v rybníce krmení. Pak si děti postavily společný domov nahoře na zahradě, a hrály si na jeho běžný chod – topili, vařily, uklízely a plánovaly nákup. A když se začalo stmívat, náš společný den skončil.