Pondělí 22.1.2018

V pondělí jsme si už u svačiny povídali o tom, které zvíře má jaké zuby, jak se liší řezáky, špičáky a stoličky a jak to má se zuby žralok. Na procházku jsme šli opět ke skalkám na Homolce, kde jsme se věnovali hledání kamínků podobných lidským zubům a volným hrám. Holky si hrály na restauraci a kluci našli zalíbení v kaluži s ledovými střepy. Odpoledne jsme modelovali z hlíny čelisti a zasazovali do nich kamenné zuby, venku jsme pak hráli všichni společně různé hry – Kolo kolo mlýnský, Ježka, Pásla ovečky a Cukr-káva.

Úterý 23.1.

Dnešní den to u nás v lesní školce vypadalo nejdříve jako v ordinaci. Pepča přinesla do školky svůj lékařský kufřík a děti si hned začaly hrát na lékaře. Pepča s Adriankou chtěly více vypadat jako zdravotní sestřičky nebo doktorky, a tak si vyrobily na hlavu lékařské čelenky. Ríšu napadlo, že bude lékárníkem. Připravil si léky, které si vystřihl z papíru a označil dětskou pokladničku českým červeným křížem. Pak už byla svačina, po které jsme se vydali na procházku do nedalekého lesíka, kde probíhala volná hra dětí. Pak jsme se šli prozkoumat vymýcenou část lesa, kterou jsme došli až k plotům, odkud jsme se vraceli zpět do školky.

Po obědě Martina přečetla pohádku Děda myšák a malý myšáček s příběhem o úctě ke starým lidem. Pak si děti vybraly knížku O veliké řepě. Pohádku jsme si nejdříve podle přečetli společně. Potom děti samostatně vyprávěly pohádku podle obrázků. Procvičily jsme také pojmy první, poslední, před, za a počítání. Po pohádce jsme pokračovali ve hře na lékaře. Holčičky si ke své lékařské čelence vyrobily lékařský kufřík. Kluci si chtěli raději hrát na policisty, a tak si vyrobili kufřík policejní. Takže ve školce nebyla už jen ordinace, ale i policejní stanice. Pak si průvodkyně společně s dětmi zahrály hru na raněné dítě, které spadlo ze žebříku a má nemocnou nohu a ruku. Děti viděly a vyzkoušely si, jak se obvazují končetiny. Asistovaly velmi dobře :). Ríša jakožto policista zjistil příčinu pádu dítěte. Obě dvě záchranné složky pracovaly na jedničku :). Venku na zahradě si děti hrály na schovávanou a kreslily si klacíkem do hlíny.

Středa 24.1.

Dneska ráno přišla do školky jako první Pepča, která si společně s Martinou prohlížela časopis Sluníčko a plnila v něm hravé úkoly. Potom hrála stínové pexeso a Ríša, který přišel později, si vybarvoval obrázky z tohoto pexesa. A nakonec Tob s Benem si prohlíželi knížky o profesích. Při svačině jsme určovali jednotlivé části dne a pojmenovávali činnosti obvyklé pro tyto dny. Dnes jsme na přání dětí zůstali venku na zahradě. Děti si hrály na pískovišti na kuchaře a vařily samé dobroty. Po návratu do zázemí lesní školky jsme si ještě před obědem zahráli na hudební nástroje, kterými jsme zkoušeli tvořit různé rytmy  a zpívat písničky. Na závěr hudební chvilky jsme dětem pustily k poslechu písničku Červená Karkulka (Uhlíř, Svěrák), která měla být předpřípravou pro dramatizaci této pohádky.

Po obědě Zuzka začala dětem číst z knížky Kosprd a Telecí. První příběhy, které se odehrávají ve školce, děti velmi zaujaly především svým humorem. Potom jsme měli naplánovanou hru na divadlo s pohádkou o Červené Karkulace, ale děti se na to necítily. Nabídly jsme jim pracovní listy na procvičení předmatematických představ, a ty děti zaujaly. Pak jsme si ještě povídali u knížky o jednotlivých měsících v roce. Na zahradě se Pepča vrátila k vaření a kluci si hráli na blátivém plácku a tvořili „moře“ pro Ríšovu loď.

Čtvrtek 25.1.

Tento den to pro změnu ve školce vypadalo jako v pekárně. Ráno se děti sešly kolem prodejního pultu s pečivem a hrály si na prodavače. Některé děti si pak také vyrobily pekařské čepice nebo si vymalovaly omalovánku s pekařem. Po svačině jsme se tradičně sešli na zahradě v našem kruhu s pohybovými říkankami. Pak jsme se šli v rámci našeho tématu podívat do úvalského pekařství, kde nás uvítala milá paní prodavačka a povídali jsme si s ní o tom, jaké zboží prodává. Cestou zpět děti na dlážděném chodníku určovaly tvary nebo jsme se pohybovali různými kroky a skoky.
Po obědě Martina četla z knížky Výrobky z venkova – „Chléb“ a pak jsme se začali připravovat na plánované pečení housek. Společně jsme připravili kvásek, zadělali na těsto, připravili posyp a začali jsme plést housky, nebo motat šneky, každý tak nějak po svém :). Při tom všem jsme všechno vnímali smysly. Droždí  dětem nevonělo, mák a kmín zase ano. Těsto bylo na omak hladké a vůně pečících se housek z trouby byla velmi příjemná . Venku na zahradě, když už bylo pečivo vystydlé, si děti svoje pečivo snědly. A chutnalo všem :). Děti se pak houpaly na houpačce, hrály si na pískovišti nebo si kopaly se dvěma míči.

Pátek 26.1.

Závěrečný den v týdnu jsme si dopoledne vyšli na procházku do klánovického lesa na „červený kopec“ kousek za Úvaly. Cestou jsme pozorovali přírodu, povídali si o stromech a poslouchali zpěv ptáků. Jejich cvrlikání nám připomínalo jaro, i když roční období tomu neodpovídá. U červeného kopce si Adrianka vymyslela hru na postýlku v listí a kluci sbírali kamínky, listí  a malinké kuličky, které tam našli. Po obědě Zuzka četla další příběhy z knížky Kosprd a Telecí.

Potom jsme si zahráli na školu. Tobík byl pan učitel a ostatní byli žáci. Nejdříve žákům dával písmenkové a číselné hádanky, které psal na tabuli. Potom  jsme dostali za úkol vypracovat dva pracovní listy. Pan učitel nás za práci v hodině chválil :). A pak už bylo čas zazvonit na konec vyučovací hodiny a dát si svačinu. I dnes si děti na zahradě oblíbily míče. Hráli jsme společně kopanou nebo jsme si jen tak nahrávali a běhali za míčem.