Pondělí 15.1.

V pondělí jsme začali den hraním hmatového pexesa a kreslením. Na procházku jsme tentokrát zamířili do parku, kde jsme běhali po hromadě štěpky, lezli v keřích (asi naposledy, v pátek byly poloviční) a zkoumali co je uvnitř trouchnivějícího pařezu. Z hromady jsme se koukali do dálky, kam až dohlédneme. Mezi stromy a domy šlo zahlédnout dokonce i kostelní věž, která je až dole u náměstí. Před obědem jsme ještě stihli jednu hru hmatového pexesa a volnou hru ve školce. Po obědě četla Renča pohádky a pak vymýšlela vlastní příběhy, kde byly skřítkové bez uší/očí/nosu a ostatní jim popisovali, jaké to je, daný orgán a smysl mít. Venku jsme pak hledali různě hladké a drsné povrchy, zkoumali jsme, co je na dotek teplé a co studené.  Pak děti poprosily o fixy a kreslily cedule, které lákaly diváky na dnešní koncert. A aby byl plakát vidět daleko, pověsili jsme ho na stožár. Pak koncert na improvizované nástroje z krabic, větví a hraček na písek proběhl a tím náš den skončil.

Úterý 16.1.

Dnešní den začal volnými hrami dětí. I tento týden jsme si obohatili svačinu o zdravý ovocný džus. Tentokrát jsme u jeho přípravy i rytmizovali názvy ovoce, určovali u slov počáteční písmena a vymýšleli slova nová. Protože tento den patřil jednomu ze smyslů – sluchu, tak jsme venku na zahradě hledali věci, které vydávají nějaký zvuk. Někdo vydával zvuk boucháním klacku do krabice, někdo vymyslel použít starý hrnec jako buben atd. atd.

Po obědě Martina četla z knížky Medvídek Pú příběh Smysl pro hry, na základě kterého děti poznaly, co jsou to smysly.  V příběhu zvířátka pořádala smyslovou hostinu, tak jsme se s dětmi rozhodli, že si podobnou hostinu ve čtvrtek uspořádáme. Přípravou jsme začali hned dnes, a sice výrobou chřestidel. Pak jsme hledali ve školce další věci, které vydávají zvuky. Zvonili jsme zvonečkem, chrastili mincemi v hrníčku nebo brnkali o gumičku. Také jsme si zahráli hru „Co slyšíš?“ Průvodkyně měla k dispozici několik ozvučných věcí, se kterými stála zády k dětem a ony hádaly podle zvuku, jaká věc ten zvuk vydává. Odpoledne na zahradě patřilo volným hrám. Děti také pomáhaly nosit a sekat dříví na zátop.

Středa 17.1.

V ranních hodinách si děti prohlížely knížky nebo si kreslily. Po svačině jsme se vydali na procházku do městských ulic. Napadlo trochu sněhu, a tak ho děti hned využily ke koulovačkám nebo k vyšlapávání cestiček ve sněhu. Po obědě se děti rozhodly, že si budou vymalovávat omalovánky. Potom děti zaujala hra s mozaikovou stavebnicí, kterou jsme pak také použili pro hmatovou hru. Se zavázanýma očima děti podle hmatu poznávaly hračky ukryté v krabici. Oči si nechala zavázat i průvodkyně, která pak podle hmatu poznávala postavy dětí. Odpoledne si děti venku postavily dům ze dřeva a borových větvích.

Čtvrtek 18.1.

Dnes ráno jsme se sešli u stolu s vodovkami a temperami. Některé děti použily vodovky na vybarvování omalovánek. Jiné děti temperami malovaly zasněžený strom. Inspirovala nás po dlouhé době zasněžená příroda. Sněhu jsme si užívali i na naší vycházce lesíkem, kterým jsme došli až na pole k panelům. Kluci si běželi hrát hned na panely a obě průvodkyně se Zuzankou stavěly sněhuláka. Potom přišel na pomoc i Tobík a konečnou zdařilou podobu můžete vidět v naší fotogalerii :). Kluci pak ještě zkoušeli postavit malé sněhuláčky a cestou zpět do školky taky ledové království. Radost ze sněhu byla veliká.

Po obědě Zuzka dětem dočetla příběhy O Třech malých kouzelnících. Potom jsme s dětmi společně vypracovávali pracovní list, ve kterém se měly spojit jednotlivé věci se smyslem, kterým se můžeš o nich něco dovědět. Mimo jiné jsme mluvili o zraku. Vyzkoušeli jsme si oční jógu a povídali jsme si i o lidech, kteří nevidí.  Dalšími smysly jsme pokračovali při naší naplánované smyslové hostině. Nejdříve si děti vyzkoušely svůj čich, kterým rozlišovaly různé vůně a říkaly, co jim voní a co naopak ne. Pak poznávaly ochutnáním různých roztoků slanost, kyselost, sladkost a hořkost. A nakonec byla ochutnávka jablkové bábovky, kterou nám pro tento den upekla Terka a ochutnávka muffinů od paní Němcové. A my jim za ty dobroty, kterými přispěly na naší hostinu, moc děkujeme :). Venku na zahradě Tobík s Kryštofem míchali blátivou maltu, Ríša, Ben a Zuzka se houpali na houpačkách.

Pátek 19.1.

V pátek jsme začali den ve školce kreslením a hraním hmatového pexesa. Také jsme četli z knihy Co ještě nevím. Pak jsme se vydali na výlet, na ten s námi ale tentokrát letěl neviditelný drak, který když prolétal kolem (zapískání na flétnu), museli se před ním děti skrčit k zemi. Došli jsme ke skalkám, tam jsme také nechali v kontejnerech staré krabice. Děti hrály různé hry s kamínky a taky jsme poslouchali zvuky kamenů chřestících v dlani. Po obědě si děti hrály na různé obchody. Pak jsme vyrazili ven, kde jsme hrály další zvukové hry – ukazování poslepu ve směru písknutí, chození poslepu za zvukovým signálem a zkoušení všemožných zvuků které dokážeme vyloudit. Také byl prostor dodělat beton z minulého dne a vylít s ním základy – říkali jsme si, jak dlouho beton tvrdne a z čeho se vyrábí. Pak už zbylo ve školce jen pár dětí a protože jim byla zima, schovali jsme se před ní do školky, kde si děti ještě chvíli kreslily.