Týden 15.-9.6.2020

V tématu dopravní prostředky jsme pokračovali začátkem týdne, kdy jsme zůstali v zahradě. Děti si buď skládaly tematické puzzle, vymýšlely nové autodráhy a vláčkodráhy nebo sestavovaly vlaky a jiné obrázky z geometrických tvarů. K sestavování vagónů se hodily knoflíky, které děti také počítaly a třídily podle velikosti a barvy. V průběhu dopoledne jsme si zahráli také oblíbenou pohádku Boudo, budko a odpoledne děti nejvíce bavilo kreslit a tvořit z barevného papíru koleje a vagóny. Prima zábavou byla i hra na autobus, kterým jsme procestovali celou zahradou.

V úterý jsme se vydali na dětské „vlakové“ hřiště, kde si to děti hodně užívaly neb jsme tady dlouho nebyli. Na zpáteční cestě do školky děti využily vozík, který jsme měli dnes s sebou. Z vozíku se stal dopravní prostředek na dvou kolečkách, ve kterém se s radostí postupně povozily všechny děti. Nakonec vozík posloužil i jako přepravní vůz pro batohy dětí. Takže byla nejen super zábava, ale bylo i vidět, jak se děti dokázaly dohodnout na pořadí svezení a také jak spolupracovali při manipulaci vozíku při různých nerovnostech na chodníku. Odpolední čas převážně patřil čtení příběhu z knížky Míček Flíček s ilustrací od H. Zmatlíkové. Děti příběh natolik zaujal, že ho doposlouchaly až do konce a potom z něj malovaly hlavní hrdiny.

Teplé středeční dopoledne jsme strávili v parku u školky, kde jsme si s dětmi povídali o evropských státech, zjistili jsme, kde kdo byl, co tam viděl a jakým dopravním prostředkem cestoval. Stihli jsme si i zahrát oblíbené hry, jako je „na schovávanou“, „pan lev má hlad“ a „rybičky, rybičky rybáři jedou“. Na kladině si některé děti vyzkoušely ovládnout svou rovnováhu, kdo měl chuť, zaskákal si skákacího panáka nebo se pohoupal na houpačce.
Po obědě a krátkém odpočinku jsme pokračovali v „cestování“ po Evropě – ukázali jsme si vlajky evropských států, děti si zkusily, dle předlohy, vybavit i naší státní vlajku a znak. A došlo i na výrobu vlastních vlajek, které si děti s radostí odnesly domů.

Čtvrteční dopoledne děti nechaly auta v garáži a vyměnily je za různé hudební nástroje, se kterými k nám do školky přijel pan Hladík, aby dětem nabídl zúčastnit se interaktivní pohádky „Co to bzučí v úle“. Děti měly skvělou příležitost si nejen poslechnout, ale i vyzkoušet různé zvuky na netradičních hudebních instrumentech a k tomu si i po včelím zatancovat. O tom, že to byl pro všechny nevšední a úžasný zážitek není pochyb. Odpoledne jsme začali s přípravou na pirátkou slavnost. Kdo chtěl, mohl si už vyrobit pirátskou čepici.

V pátek jsme byli naladěni na sobotní letní slunovrat a magickou svatojánskou noc. Podle tradice našich předků jsme upletli věnečky z jetelového kvítí, abychom je pustili po proudu vody u rybníka Prokůpčák, a splnily nám v tento čarovný čas tajné přání. Cestou jsme také sbírali bylinky, jako třeba listy jitrocele, maliníku nebo sedmikrásky. Ve školce jsme k nim do džbánu přidali mátu, meduňku a trošku tymiánu, osladili trochu medem a pochutnali si na magickém svatojánském čaji, který nám dodal sílu a energii. Abychom si ještě více přiblížili čas svatojánské noci, vyrobili jsme si světlušky kresbou na oblázky, kterou jsme doplnili o svítící akrylovou barvu, hlavně broučkům na svítící zadečky.