Po víkendu jsme se opět sešli v pískovišti, abychom si řekli, jak jsme se měli a taky jsme otevřeli nové téma o motýlech. A nejen o motýlech, ale i o jarních kytičkách a včeličkách byl následující hudební workshop, ve kterém jsme si užili spoustu jarních zvuků za doprovodu různých hudebních nástrojů, na které jsme si také zahráli. Po obědě jsme se k motýlovi vrátili skrze krásný příběh od Ester Staré Ó,ó,ó vajíčko. V závěru dne jsme zalévali naší zeleninovou zahrádku.
V úterý za krásného slunečného počasí se děti na travnatém hřišti mezi bytovkami stávaly motýly. Dramatizací vývoje motýla se vyzkoušely, jak se z vajíčka stane housenka, která se zakuklí a přemění se na krásného motýla, který odletí na kytičku napít se nektaru 😊. Na zpáteční cestě do školky jsme se ještě zastavili u rozkvetlých kopretin a porovnávali jsme rozdíl mezi ní a sedmikráskou. Odpoledne patřilo výtvarné realizaci motýlích křídel technikou obtisku temperových barev. A ke svačině si děti umíchaly těsto na lívanečky, které si pak mazaly meruňkovou nebo hruškovou marmeládou.
Středeční dopoledne jsme se vydali do klánovického lesa na červený kopec, kde si děti nejen užívali kopcovitého terénu, ale také jsme si povídali o můrách a jednu jsme z přírodnin ve stylu land art vytvořili. Na dubových listech jsme také objevili spoustu čerstvých duběnek. K polednímu čtení jsme si vzali knížku s pěknými příběhy motýla Emanuela a makové panenky a pak si děti vytvořily motýly ze špachtle a papírových motýlích křídel, kterým dodávaly kouzlo třpytky.
Ve čtvrtek jsme se vydali na výpravu do Králičiny. Povídali jsme si o maskovacích schopnostech můr a motýlů. Děti si vyzkoušely zamaskovat takovou můru přímo v terénu. Při zpáteční cestě jsme si zchladili nohy v potoce a přitom objevili žabku, kterou jsme dostatečně prozkoumali a povídali si o ní. Po odpočinku se děti věnovaly volné hře a vznikly nám první herbáře.
V pátek jsme se vydali procházkou na dětské hřiště v Pařezině. Jako vždy si to tu děti užívaly na houpačkách nebo lanovce a dneska jsme tu také tvořili origami skládačku „nebe, peklo, ráj“. Při výrobě děti na skládačku psaly čísla, kreslily barvy a k nim vymýšlely různé úkoly. Byla to prima zábava, která nám zakončila příjemně prosluněné dopoledne.