Pondělí 30.4.

V pondělí byly ve školce jen tři děti, vydali jsme se na výlet na náměstí a každý si tam dal kopeček zmrzliny. Pak jsme se přesunuli na hřiště u viaduktu, kde si děti hráli na domeček a návštěvy, také se děti střídaly na houpačkách a Renča je houpala. Odpoledne jsme dělali pracovní listy s vybarvováním okvětních lístků barvou podle jejich počtu, vyprávěli si pohádku o sněhurce a dělali prasátka zrcadlem. Zbytek odpoledne strávily děti na pískovišti, od jejich zábavy je dokázaly odtrhnout až příchozí rodiče.

Středa 2.5.

V ranních hodinách si děti po příchodu do školky hrály u stolu s novými dřevěnými didaktickými hračkami nebo si hrály na pískovišti nebo si kopaly s míčem. Míč jsme si vzali tentokrát i s sebou do parku, kde jsme si zahráli fotbálek. Potom si děti tvořily květinový obrázek, nebo chcete-li herbář z donesených rostlin, které lepily na oboustrannou lepicí pásku. Děti tvoření velmi zaujalo a vytvořily tak krásné přírodní obrázky. V parku si to děti ještě užily při lezení na větve keřů a pak už byl čas na oběd. Po obědě Zuzka četla příběh na pokračování z knížky O Kuliferdovi od Luboše Pavla. V odpoledních hodinách děti nejdříve zalily záhonky, pak tvořily kytičku z ruliček od toaletního papíru. Nakonec kluci vymysleli bojovku s mapou a úkoly, do které zapojily téměř všechny děti.

Čtvrtek 3.5.

Ráno na zahradě Martina hrála s dětmi hru s míčem na vymýšlení slov, která se týkají přírody a určovaly u nich počáteční písmeno. Začalo hrát pár dětí a nakonec se přidaly úplně všechny a všechny hra bavila . Pak jsme šli do parku, a protože začalo trochu krápat, šli jsme se nasvačit k jednomu keři, kde se dá trochu schovat. Během svačinky Martina dětem přečetla, jako úvod do dnešního tématu o včelkách, příběh štěňátka, které dostalo chuť na med. Povídali jsem si tak společně, kolik práce mají ty včelky, než vyrobí med. Pak jsme pokračovali dál do lesíka, kde jsme počítali kroky od jednoho stromu k druhému. Byly to kroky nejen lidské, ale i sloní nebo kroky tučňáka a porovnávali jsme je. Dál jsme se zastavili na cestě, aby děti řadily a porovnávaly klacíky. A o kousek dál, v přírodě, která už je krásně zelená, děti trhaly listy a určovali jsme je pak společně podle malého atlasu stromů a keřů. Určitě bylo pro děti i zajímavé zkoumat nejen tyto listy, ale i rostliny lupou. Cestou zpět jsme mohli také na květech Vlaštovičníku pozorovat zblízka včelky a čmeláky, jak lítají z květu na květ. Po obědě Martina četla první příběhy ze Slabikáře včelky Máji, kde děti zaujaly nejen příběhy, ale i písmenka z abecedy. Některé děti si při tom skládaly puzzle o vývoji včely. Také jsme si u jejího obrázku řekli, jak se jmenují její jednotlivé části a zopakovali, jak velký význam mají pro naší přírodu. Pak jsme si v jiné knížce prohlíželi další hmyz a zajímavosti o něm. O hmyzu bylo už dost povídání, a tak Tobík zorganizoval pod střechou koncert, na který nás všechny pozval. Pak jsme si dali odpolední svačinku a po ní si děti na koberci zahrály na včeličky a skládaly si písmenkovou stavebnici. Nakonec si děti postavily z krabic domečky a hrály si na chrostíky.

Pátek 4.5.

V pátek jsme se hned z rána vydali na procházku do Králičiny. Cestu tam už děti znají a do lesa se těší, a tak jsme posvačili až na kopci. V králičině objevily děti prudké kopečky, které jdou báječně použít jako klouzačka. Učili jsme se zde ohleduplnosti a férové hře, kapacita na klouzačce totiž nebyla dostatečná a tak se s tím děti s pomocí průvodkyň musely vypořádat. Po obědě četla Zuzka dětem venku pohádky. Odpoledne jsme vystřihovali tvary ze složeného papíru a pak je rozkládali a koukali na symetrické obrazce. Děti pak zkoušely plánovat co vystřihnou a jak to bude vypadat po rozložení. Pak si děti se svými výtvory otevřely obchod a prodávaly až do chvíle, kdy šla celá školka hrát cukr káva limonáda.