Na svatého Řehoře, čáp přilétá od moře – touto pranostikou jsme se dnes přivítali a pak si zahráli pohybovou hru Čáp ztratil čepičku. Po svačině jsme zůstali v zahradě, aby si děti vytvořily čelenku čápa a mohly se tak stát imaginárním čápem, který se vrátil z teplých krajů a potřeboval se zahnízdit na komíně. Děti nejdřív vybarvily komín, a potom jako čápi, na něm postavily hnízdo. Parádní práce. A potom si některé děti vyzkoušely, jak si čáp svým dlouhým zobákem sezobne k snědku žábu. Nasadily si na ruku čapí zobák z papíru a daly se na lov, který byl velice úspěšný. Odpoledne děti ještě čápa vybarvily, vystřihly a posadily je do hnízda, takže teď už bylo čapí hnízdo kompletní. A teď budeme doufat, že čápa třeba někdy na tom komíně opravdu uvidíme.
V úterý ráno jsme začali pohybovou písničkou Šel zahradník do zahrady, a s ní jsme uvedli další téma v tomto týdnu. Takže už jako zahradníci jsme se vydali na procházku ke stěnám, kde se děti rozdělily do dvou skupinek, ve kterých nejdříve pojmenovávaly různé produkty ze slunečnice, kukuřice, pšenice a hrachu a povídali jsme si z jakých rostlin jsou. Pak si vyslechly příběh o semínkách, která jmenovaly a třídily podle barvy a tvaru. Nakonec děti dostaly obrázky rostlin a přiřazovaly k nim na příslušná políčka semínka. Nakonec jsme dočetli příběh s tím, že další den semínka v zahradě zasejeme. Úplně na závěr si děti obrázek s rostlinami vybarvily. K samostatné přípravě svačiny si děti tematicky připravily hráškovou pomazánku, kterou si mazaly na kukuřičná kolečka. A po dobré svačince byla prima zábava s padákem.
Ve středu jsme zůstali v zahradě, abychom dokončili včerejší příběh o semínkách. Ještě před tím, než se děti pustily do setí, jsme společně připravili záhonek. Nejdříve ho děti vyplely, přitom našly žížaly, pak jsme do něj nasypali hlínu, kterou jsme uhrabali. Potom jsme připravili semínka, rozdělili jsme záhonek na čtyři díly, vytvořili jsme zápichy a semínka zaseli a nakonec zalili. Skvělá práce, za kterou si děti nalepily do své detektivní kartičky další hvězdičku. A nejen za práci, ale i za žížalu a pondělní čápy. Dopolední čas ale nebyl jen o zahradničení, ale také samozřejmě i o hraní. Společně jsme si zahráli hru Na mrazíka, do které se hezky zapojovaly tentokrát i mladší děti. A pak přišel na řadu míč a s ním kopaná, kterou si s velkým zájmem zahráli na branky děti starší. Odpoledne jsme ještě připravili do nakličovacích misek semínka hrachu, mungo fazolek a čočky, která budeme pozorovat a ochutnávat. A ke konci dne jsme se sešli, jako vždy ve středu, u zpívánek, kde jsme si zanotovali nejen tu o zahradníkovi, ale i o ptáčcích a listí.
Čtvrtečním plánem byl výlet za hledáním klíčků do Králičiny. Vyrazili jsme tedy a na základech hradu se nasvačili. Po svačince začalo bádání, i když jsme klíčky nenašli, zaznamenali jsme jiné „úlovky“. Kluci se pustili do hledání a sběru šnečích ulit. Menší děti si užívali radovánek v listí a došlo i na klouzání. Nakonec jsme se pustili do klíčkové omalovánky a prozkoumali potok. Na zpáteční cestě jsme se zaposlouchali do ptačího zpěvu a obdivovali rozkvetlé sněženky a fialky. Po odpočinku u čtení Včelích medvídků si děti mohly vyrobit pozorovací skleničku s hrachem, fazolemi a čočkou na klíčení. Jak se nám experiment povedl budeme ve školce pozorovat.
Páteční ráno jsme se loučili s Liamkem, který byl tento den ve školce naposled. Jeho maminka přinesla na rozloučenou dort, který si děti hned daly. A pak jsme už jsme šli krátkou vycházkou na veřejné hřiště mezi bytovky, kde si to děti užívaly na herních prvcích a pískovišti. V příjemném jarním počasí jsme také pozorovali včeličky na větvích kočiček, první rašící listy na keřích a rozkvetlé narcisky v zahradách. Odpoledne jsme společně strávili u čtení příběhů Čmeldy a Brumdy, následující čas patřil volným hrám a zalévání záhonku.