Pondělí 12. 12. 2016

Víte, že když se staví železnice je k tomu potřeba jeřáb? A že když se ten jeřáb rozsedne, je třeba ho spravit? A že se takovej jeřáb dá spravit stříbrnou páskou?

Já, Tob, Ben, Jonáš a Jindra to už víme. A taky víme jak se dělá pizza z modelíny. A že když nás je ve školce jen pár je pro nás jednodušší mít pro druhé uši a sdílet svojí duši. Taky jsme zjistili, že když si rozmyslíme co chceme všechno stihnout a rozdělíme se o úkoly, tak toho stihneme hodně i za málo času. Jo a abych nezapomněl: Jonáš ví že zvládne být ve školce celý den, Jindra s Tobem vědí jak zvládnout situaci když jeden rozbije omylem hračku druhému a Ben ví že i jeho jednou může čekat zářivá kariéra dřevorubce. (Autor: Řízek)

Úterý 13. 12. 2016

Školka z důvodu nemoci nebyla.

Středa 14. 12. 2016

Dnes byl velmi kreativní den. Od rána se totiž vyrábělo ostošest 🙂 Bedna s náčiním na vyrábění na stole totiž vzbudila silnou dětskou fantazii a Janička začala se samotvořením – přičemž se k ní připojili Tobík a Jindra. Bylo to vlastně poprvé, co děti z polotovarů různého typu vymyslely samy nějaký výrobek, aniž by byly ovlivněny dospělými. Prostě začaly spontánně vyrábět. A výsledek byl famózní. na špachtle nalepili herkulesem dřevěné korálky různých velikostí, poté je nalepili i na nafukovací míčky. Každé dítě mělo svou podložku, na které mělo paletu svých nápadů a obměn.

A také se dnes pod stolem vařilo a kulinařilo. A to doslova. Děti si vyrobily kuchyň, kde připravovaly „skutečná“ jídla typu: rozmačkané mandarinky ze svačiny s vodou aj. Děti věděly, že pokud vodu vylijí, musí to po sobě uklidit. A domluva hezky fungovala, tak nebyl důvod práci s vodou ve školce nějak omezovat. Po odpoledním spaní a úklidu nahoře jsme pro Řízka připravili těžkou zkoušku a čekali jsme, jak dopadne. Zasunuli jsme mu žebřík ke zdi, takže musel slézt sám. A zvládl to na jedničku – a na závěr, když visel jako opice z výšky ještě stihl na noze pohoupat všechny děti. Byl to krásný kreativní den 🙂 (Autorka: Pavla)

Čtvrtek 15. 12. 2016

Dnes jsme ráno opět jeli do pololesa na jehličnaté větve s vozíkem, abychom dodělali náš vánoční stromeček a výzdobu. Děti se střídaly ve vezení vozíku, čímž procvičovali koordinaci a manipulaci s kárkou. Kluci v lese z větví stavěli zajímavé stavby a také pomáhali vybírat větve do vozíku. Když už byl čas na návrat, vyrazili jsme s vozíkem ke školce. Po obědě a odpočinku Pavla vytírala školku a kluci s Renčou nahoře vymýšleli, jak zahnat nudu. Vyprávěli si příběhy, stavěli stavby z karimatek a polštářů a povídali si o Vánocích. Odpoledne jsme se věnovali připravování svačiny, malování a hře s hračkami. Den utekl jako voda a najednou tu byli rodiče. Bylo nám všem dobře 🙂 (Autorka: Pavla)

Pondělí 19. 12. 2016

V pondělí byli ve školce jen Tobík s Jindrou, Tob trochu pokašlával, tak jsme se rozhodli zůstat uvnitř. Sundali jsme z odpočívacího patra několik dek, karimatek a polštářů a věnovali se stavbám nejrůznějších bunkrů. V nich jsme pak trávili dopoledne, svačili, pozorovali dění venku skrz okno. Zajímavé bylo, že kluci v rámci ukrývání se v bunkru vydrželi asi čtvrt hodiny ani nešpitnout.

Po krátkém odpočinku jsme stavěli železnice, bavili se o nejdelších železničních tratích světa a zkoumali, jak složité je pro vlak jezdit s kopce a do kopce, a povídali jsme si o železničních mostech. Pak jsme uklízeli spoušť po dopoledních stavbách a chystali se na večerní slavnost. Tob, který se běžně do úklidu nehrne, se tentokrát úkolu ujal velmi zodpovědně.(Autorka: Renča)

Úterý 20. 12. 2016

V úterý přišel do školy nejprve Matýsek, který se rozhodl pro malování vodovkami a vytvořil několik maleb. Davídek, který přišel později, neměl o malbu zájem a vytáhl své oblíbené koleje. Kluci postavili koleje přes půl školky a simulovali různé železniční nehody. Davídek si do školky přinesl vrtačku, s jejíž pomocí pak rozbořené části trati dával zase do kupy. (Autorka: Renča)

Středa 21. 12. 2016

Ve středu přinesl Jindra do školky svoje mašinky a součásti kolejnic, které ostatní kluky tak ohromily, že se nebyli schopni od hry odtrhnout. Jakmile došlo k nějaké hádce o mašinku, trénovali jsme pravidlo STOP, kdy se zastavíme a analyzujeme situaci a snažíme se s dětmi najít řešení konfliktu. Ti, kdo si nehráli s kolejnicemi, vyráběli obchod a penízky z papírů do pokladny. Velmi zajímavá byla i část o klokanovi, na kterého přišla řeč v rámci hry. Řízek efektivně nastartoval google, aby o klokanech zjistil co nejvíce – a poté informace předal dětem – co takový klokan jí? Jak rychle skáče? Co nosí v kapse? aj. Venku jsme stavěli velestavby z polen, pískoviště se stalo velkým projektovým plátnem a také jsme sekali třísky. Byl to nabitý den. (Autorka: Pavla)

Čtvrtek 22. 12. 2016

Školka z důvodu nemoci nebyla.