Jako nové téma do dalších lednových dnů jsme zvolili zdravý životní styl. A v úvodu jsme začali zdravou výživu. Tak hned při pondělku se děti na základě donesených různých potravin interaktivně seznamovaly se zdravou a nezdravou výživou. Vytvořili jsme v dolní klubovně obchod plný zdravých a nezdravých potravin, které děti nakupovaly do nákupních vozíků. Probíhalo pojmenování potravin a jejich třídění na zdravé a nezdravé. Do oběda ještě zbyl nějaký čas, který si děti v zahradě užily hrou  Škatulata, batulata nebo Rybáři, rybičky. Odpoledne děti dál potraviny třídili podle výživové pyramidy tvořením knížky zdravé výživy a odnášely si tak povědomí o tom, co jíst, abych byl zdravý a veselý 😊.

V úterý jsme pokračovali v našem tématu tím, že děti tvořily zdravý a nezdravý talíř. Měly k dispozici vystřižené potraviny z letáků a dolepovaly je na papírový talíř buď se smějícím se nebo zamračeným smajlíkem. Po vydařeném díle jsme se vydali na procházku ke skalám, kde jsme si to užili hrou na schovávanou a děti potom ještě válením sudů na travnatém kopečku mezi bytovkami. Odpoledne jsme zahájili opět samostatnou přípravu svačiny, která byla samozřejmě jak jinak než tuze zdravá 😊. Děti připravovaly palačinkové těsto z vločkové mouky, kterou si samy připravily rozdrcením vloček v mixéru. Přidaly vejce, mléko a trochu cukru se skořicí a těsto bylo připravené na pánvičku. Mezitím, než Verča palačinky udělala, si děti nakrájely jablka a okurku. Při tom jsme si ještě povídali o vejcích, odkud se berou, jaké je jejich složení nebo co se z nich dá ještě uvařit. A pak už si děti pochutnávaly na palačinkách s marmeládou nebo s jablečným pyré.

Středeční dopoledne jsme se vydali na vycházku na travnaté hřiště mezi bytovkami, kde jsme si to užívali při různých pohybových hrách a při válení sudů. Měli jsme také jeden smutný zážitek, když Miki našel na zemi uhynulou sýkorku koňadru. Bohužel i to se v přírodě stává. Děti si alespoň mohly prohlédnout sýkorku zblízka, a pak jsme jí společně udělali hrobeček. Při poledním klidu bylo tentokrát dlouhé a báječné čtení z knížky Matýsek a Majdalénka. Pak jsme si zahráli hru na procvičení paměti a slovní zásoby Přijela tetička z Číny. Nakonec si děti před svačinou daly předkrm v podobě ochutnávání ovoce se zavázanýma očima. Závěr dnešního dne patřil opět našim zpívánkám, kdy jsme si zazpívali naše oblíbené písničky.

Ve čtvrtek jsme po svačince vyrazili na vycházku. První zastávka byla v parku, kde děti „obydlely“ keřové domečky a skákaly panáka. Následně jsme se vydaly prozkoumat led na naší oblíbenou kaluž. Bohužel nebyl dostatečně tlustý a tak jsme se z bruslení na kaluži někteří vraceli jemně promočení. 🙂Odpoledne jsme se věnovali pracovnímu listu o původu potravin, malování a hře se stavebnicemi.

Poslední den v týdnu jsme se za krásného slunečného počasí vydali na procházku k rybníku Prokůpčák, kde si to děti užily hlavně při zkoumání ledu, který se na rybníku vytvořil. Takže se děti pohybovaly po břehu blízko vody a různými klacíky, kamínky nebo stromovou kůrou zjišťovaly, jak je led silný, dá-li se rozbít nebo co se stane, když na led hodím kamínek. Nejen úžasná zábava ale i zkušenost.