Pondělí 11.6.

V pondělí jsme si v ranním kruhu říkali, kdo má jaké plány na prázdniny – někdo se chystá k babičce a dědovi, někdo do hor, někdo k moři a někdo na tábor. Už se těším na zářijové vyprávění zážitků! Po ranním kruhu jsme se vydali na dlouhý výlet na červené kopce, kde Ríša zapomněl auto u maliníku a tak se pro něj s Renčou vraceli a Pavla mezitím byla se zbytkem skupiny. Děti taky přemýšlely, kolik má malina kuliček, tak jsme jich několik rozebrali a počítali a počítali. Odpoledne jsme četli z oblíbených deníků kocoura Modroočka a pak hráli různé hry na hřišti, děti si samy vytvořily hru „fotbal jako když ho hrajou auta“ – běhaly s pneumatikou kolem pasu a strefovaly se do míče. Pak si děti postavily funkční domek včetně záchoda, v galerii najdete Pepču, jak ho s toaleťákem v ruce „zkouší“.

Úterý 12.6.

Po dnešním nočním vydatném dešti si děti po příchodu do školky hned začaly hrát na zahradě ve velké louži. Hurá, zase blátíčko! Potom jsme šli na procházku do Králičiny, využít toho, že stoupla hladina vody v potůčku. Děti cestou sbíraly šneky a pak je dali na lávku a uspořádali šnečí závody. Po závodech si v potůčku stavěly hráze a vymýšlely všelijaké vodní hry. Po dlouhém a zábavném hraní s vodou, s kamínky  a s blátem jsem se vrátili k obědu. Dnešní odpočinkový čas jsme si povídali nad knížkou s domácími zvířátky, kterou děti vybraly. Zároveň jsme si u ní zpívali písničku Krávy, krávy, jak si vlastně povídáte. Potom si k nám přisedla Pavla s kytarou a zpívali jsme další dětské písničky. Odpoledne děti vytáhly z kůlny odstrkovadla a my jsme si zahráli dopravní hru „Červená-stát, zelená-jeď“. Kdo porušil pravidlo, jmenoval nějaký dopravní prostředek. Pak už probíhala volná jízda.

Středa 13.6.

A dneska pršelo od rána, proto jsme se scházeli v našem zázemí, kde si děti kreslily, tvořily mozaiky, nebo si hrály s autíčky. Po svačině, oblečení do deště, jsme se vydali na výpravu za loužemi. Bylo jich po cestě mnoho, a tak se v nich děti naběhaly a naskákaly dosyta. Celí zmáčení, ale šťastní jsme se vrátili do školky, kde po obědě Zuzka dočetla příběh O Chrochtíkovi a Kvikalce, o kterém jsme si s dětmi ještě povídali. Potom si děti malovaly, věnovaly se vystřihovánkám z časopisu nebo vykreslovaly omalovánky s tématikou prázdnin. Povídali jsme si při tom, kdo kam, s kým a jakým dopravním prostředkem pojede na prázdniny. Pak jsme si společně zahráli hru na kouzelníka, který nechával zmizet věci, schované pod šátkem. Když děti nemohly uhodnout, co zmizelo, bylo potřeba se ptát kouzelníka na zmizelou věc. Např. jaký měla tvar, barvu nebo na jaké písmeno začíná. Děti hra bavila, a tak se všichni vystřídali v roli kouzelníka. Na závěr děti stavěly z pěnových kostek hrady a všelijaké jiné stavby. Výtvory to byly vskutku zdařilé.

Čtvrtek 14.6.

Dnešní dopoledne  jsme šli procházkou na oblíbená místa dětí. Začali jsme u skal, kde si  děti užívaly lezení po horozeleckých stěnách a hrály si s kamínky. Pak jsme se přesunuly do zahrad mezi bytovkami ke schodům, kde děti mají svá oblíbená místa pod smrky a rády tam válí sudy z travnatého kopečka. Když i tady si užily svých her, přesunuli jsme se na dětské hřiště a pískoviště. Po obědě Martina začala číst  prázdninové příběhy z donesené knížky od Zuzky, která se jmenuje Jde sem lesem od D. Krolluperové. Nad příběhy jsme si nejen společně povídali, ale děti z ní kreslily i postavičky. Bylo vidět, že je pohádkové čtení zaujalo. Pak si děti skládaly puzzle nebo si ještě kreslily. Odpolední hodiny patřily individuálním hrám, např. házení a kopání s míčem, stavby malých domečků ze dřeva, hrou na pískovišti nebo pohodové houpání v hamaku.

Pátek 15.6.

Dnes jsme vyrazili jen na krátký výlet do Pařeziny – čekali jsme totiž na Pepču, která přišla do školky později. Úspěch měly obvyklé atrakce – pískoviště a lanovka. Děti už umí na lanovce bezpečně jezdit a dokonce si ji navzájem podávat. Taky se umí dohodnout na pořadí, ve kterém na lanovku půjdou. Odpoledne jsme dlouho seděli na dece a po čtení jsme si ještě vyprávěli příběh inspirovaný Honzíkovou cestou. Pak děti z připravených papírových dílků a dřevěné geometrické mozaiky stavěly železnici a povídaly si o tom, jaká je to odvaha, jet ve vlaku sám, bez rodičů. Holky si pak dál hrály s geometrickou stavebnicí a vytvářely květiny a motýly, kluci se vrhli na oblíbenou stavbu obydlí.